עבירות מין

כשאנחנו שומעים על עבירת מין שבוצעה בקטין או בקטינה הדמיון לוקח אותנו לחשוב כי מדובר באיזה עבריין מין סדרתי. אך מה קורה כאשר מבצע העבירה הוא קטין?

לעיתים קרובות בני נוער אשר מבצעים עבירות מין הם בני טובים, נורמטיביים וללא עבר פלילי.

כאשר מדובר בקטינים החשודים בביצוע עבירת מין הצעד הראשוני המומלץ להורה הוא לפנות לעו"ד המתמחה בעבירות נוער על מנת לקבל ייעוץ, הכוונה וכלים להתמודדות עם המציאות החדשה שנוצרה בחייהם.

עבודת עוה"ד מהשלבים הראשונים יכולה להכריע ולהשפיע על תוצאת  ההליך הפלילי ועתידו של הקטין. במקרים רבים ניתן לסגור את התיק או לסיים ההליך באי הרשעה.

עבירות מין המבוצעות ע"י בני נוער כלפי אחיהם או אחיותיהם בתוך המשפחה נקרא גילוי עריות , עבירות אלו עלולות להימשך תקופה ממושכת מאחר ולקורבן העבירה קושי בחשיפת הפגיעה בין היתר בגלל הדינמיקה המשפחתית.  בתי המשפט מחמירים כאשר מדובר בעבירות מין במשפחה, במקרים אלו הקטין הפוגע מורחק מהבית ועל ההורים להתמודד בשני צדי המתרס כאשר האחד הוא לתמוך בילדם הפוגע שעליו להתמודד עם הליך פלילי והשני לתמוך וללוות את הקטין/ה הנפגע/ת אשר חווה טראומה מינית.

תופעה מטרידה שהולכת וגוברת הינה אלימות מינית קבוצתית, כאשר מדובר בקבוצת נערים מול נערה הנתפסת מולם כחלשה. בד"כ לנערים קושי בהבנה להסכמה או אי הסכמה מצד הנערה לקיום הפעילות המינית הקבוצתית ולכך השלכה פלילית קשה מאוד לנערים וטראומה ארוכת שנים לנערה הנפגעת.

מתי מותר לקיים יחסי מין?

החוק במדינת ישראל קובע כי גיל ההסכמה לקיום יחסי מין הינו למעלה מ- 16 שנים. יחד עם זאת, קיום יחסי מין בהסכמה בין הגילאים 14-16 הוא מותר כאשר הפרש הגילאים בין בני הזוג אינו עולה על 3 שנים. קיום יחסי מין, גם אם בהסכמה מתחת לגיל 14 הינו אסור!

אינוס- החדרת איבר מאיברי גופו של אדם או חפץ כלשהו ע"י אדם לאיבר מינה שך אישה ללא הסכמתה החופשית.

מעשה סדום- החדרת איבר מאיברי הגוף או חפץ לפי הטבעת של אדם או החדרת איבר מין לפיו של אדם.

מעשה מגונה- מעשה שנעשה לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים. הגדרה זו רחבה הכוללת מגוון רחב של מעשים כגון נגיעה באיבר מוצנע.

מעשה מגונה בפומבי- הכוונה בד"כ למי שחושף את איבר מינו לעיני אדם אחר בפומבי ללא הסכמתו.

הטרדה מינית- מעשה פוגעני אם פיזי ואם מילולי כלפי אדם אחר בניגוד לרצונו כגון הצעות חוזרות בעלות אופי מיני.

במידה והילד שלכם הסתבך בעביר מינית חשוב מאוד לפנות לעו"ד מנוסה עוד בטרם החלה חקירתו במשטרה. במרבית המקרים עו"ד יצליח לסגור את התיק הפלילי ולהימנע מכתב אישום או לסיים ההליך באי הרשעה.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן