כיצד נדע אם הילד שלנו מכור לסמים?

כתבה מאת מיטל בוארון – עורכת דין מומחית לעבריינות בני נוער

בכתבה זו מרחיבה עוה"ד מיטל בוארון ומפרטת על הנושא

החשוב והכאוב, של בני נוער המתמכרים לסמים ועבריינות.

 

סקירת עבירות הסמים בקרב בני נוער בשנת 2020

שנת 2020 הגיעה ואיתה פרצה הקורונה וטרפה את כל הקלפים לכולם, לטוב ולרע, והכי בולט משנה זו אלו העסקים נסגרו, המשפחות שהתפרקו ובני הנוער שהחליטו שלימודים זה לא בשבילם. האמת, וזה לא מפתיע אחרי שנה שלמה בה הם דבוקים למסך בניסיון לקלוט משהו מהמורה.

בכל תקופה זו שבה שהו כולם בבתים רוב הזמן ובני הנוער השתעממו וכמובן לא ישבו רגל על רגל בבית אלא הסתובבו בחוץ ללא שיגרה ומסגרת חינוכית. בשנה זו חלה התדרדרות קשה בהתנהגות בני הנוער המובילה לביצוע עבירות פליליות ובצריכת סמים מעבר לכל עליה אחרת שהייתה משנים קודמות.

גיל ההתבגרות, שהינו גיל מאתגר כל הורה ואת הילד עצמו המחפש זהות ובהרבה מקרים השתייכות לגילאים מבוגרים יותר מהם, הרצון להתנסות לראשונה ולהיות מקובל בחברה כל התנהגויות אלו התעצמו בתקופת הקורונה ולעיתים הגיעו לגבול קצה היכולת של כל הורה שנאלץ להתמודד עם הילד שלו.

מהם סוגי הסמים הנפוצים בקרב בני הנוער והסכנות העורבות להם?

ניתן לראות שימוש בחומרים ממכרים כמו תרופות ללא מרשם, קנאביס, אקסטזי, סמי פיצוציות כמו נייס גאי וחגיגת, אל אס די, הרואין, קוקאין.

כל סם המופיע ברשימה הינו סם ממכר אשר שימוש מתמשך יקשה יותר ויותר על השליטה בצריכת כמות הסם, ולכן השימוש בו יהפוך לצורך יומיומי ממכר שהופך את המשתמש ל"נרקומן".

מבלי להיכנס לעובי הקורה, ככל שהמשתמש, בפרט אם מדובר בקטין, יצרוך את הסם באופן יומיומי כך יהיה קשה לו להיגמל וההשלכות קשות מאוד עד סכנת מוות.

הסמים הקשים ביותר הינם ההרואין וסמי פיצוציות שאותם צורכים יותר בני הנוער בגלל הזמינות שלהם והעלות הזולה יחסית.

וסמי המסיבות כמו אקסטזי ואל אס די עלולים להביא למצב פסיכוטי שברוב המקרים אין ממנו דרך חזרה

ישנם אף בני נוער המשתמשים בחומרים שאינם נחשבים לסם אשר יותר זמינים להם, השימוש בחומרים אלה נעשה בדרך כלל בשאיפה, כמו גז צחוק שאותו צורכים באמצעות בלון וגז קצפת, גז מזגנים אצטון ודבק.

חומרים אלו גורמים לתחושה זמנית של אופוריה והסיכון החמור יותר הופעת הזיות ואף היו מקרי מוות מצריכת גז צחוק.

איך נדע ונבחין אם הילד שלנו צורך סמים?

ראשית נשים לב להתנהגות האופיינית שלו אם חלו בה שינויים קיצוניים, עיניים אדומות, חפצים שנעלמים מהבית, הילד שוהה מחוץ לבית שעות ארוכות, ירידה בלימודים, חשוב להכיר את החברים איתם הוא מסתובב ואף להזמין אותם אל ביתכם.

הדבר שניתן לעשות אך הדעות עליו חלוקות הוא חיטוט בחדר! כן לחטט אבל לדעת מה מחפשים ולא לשם פגיעה בפרטיות.

מה לעשות אם ילדיכם נתפס כחשוד בעבירת סמים?

מה עושים אם הילד שלנו נתפס ע"י המשטרה וזומן / נעצר לחקירה?

את זה תוכלו לקרוא במאמר קודם, לחצו כאן לקריאה

במידה והילד נתפס בשימוש לצריכה עצמית לראשונה בחייו, יהיה ניתן לסגור את התיק הפלילי ולשלוח אותו לטיפול מותנה מטעם שירות המבחן.

בהרבה מקרים כאשר אנו לא בטוחים שזהו שימוש ראשון של הילד, מומלץ להתחיל טיפול פרטני אצל מטפל או מטפלת להתמכרויות המתמחים בבני נוער.

בכל מקרה גם אם זו פעם ראשונה או לא, סמים קלים או עבירה חמורה יותר, יש להיוועץ טרם החקירה עם עו"ד המתמחה בעבירות נוער כדי לקבל את המידע המלא והמדויק ולהגן על ילדיכם מפני פתיחת תיק פלילי אשר יפגע קשות בעתידו כפי שפירטנו במאמר קודם.

לקריאת מאמר על השלכות השימוש בסמים בקרב בני נוער והשלכותיהן לעתיד, לחצו כאן

 

המאמר נכתב בשיתוף מיטל בוארון – עורכת דין מומחית לעבריינות נוער

תוכלו להתייעץ באופן אישי ודיסקרטי עם עוה"ד מיטל בוארון

ליצירת קשר לחצו כאן

 

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן